
1

Prevod te strani je bil narejen s strojnim prevajanjem [Povezava].  Strojni prevodi lahko 
vsebujejo napake, ki bi lahko zmanjšale jasnost in natančnost, zato varuhinja človekovih pravic 
ne prevzema odgovornosti za kakršna koli odstopanja. Za najzanesljivejše informacije in pravno 
varnost glejte zgornjo povezavo z izvorno različico v jeziku angleščina.  Za več informacij si 
oglejte našo jezikovno in prevajalsko politiko [Povezava]. 

Odločba v zadevi 2365/2009/(MAM)KM - Zavrnitev 
objave pisem na internem forumu Komisije in 
neizvedba preiskave domnevnega nacionalnega 
ocenjevalnega sistema za najvišje uradnike Komisije 

Odločba 
Primer 2365/2009/(MAM)KM  - Preiskava uvedena dne 16/10/2009  - Priporočilo o 
06/12/2011  - Odločba z dne 17/12/2012 

Pritožnik, nekdanji uradnik Evropske komisije, je poslal tri pisma za objavo na forumu na 
intranetu Komisije – Intracommu. Prvo je vsebovalo zbir citatov iz medijev, ki so poročali o tem, 
da se je uradnik Komisije sestal z novinarji, ki so se izdajali za predstavnike kitajskih podjetij, in 
jim posredoval zaupne informacije. Drugo se je nanašalo na še en članek, napisan v okviru 
navedene afere, v katerem je bilo omenjeno, da ima nemška vlada vzpostavljen sistem za 
ocenjevanje nemških visokih uradnikov Komisije. V tretjem pismu je grajal dejstvo, da v 
podatkovni zbirki RAPID niso na voljo vsa sporočila za javnost, ki jih pripravi Komisija. Pritožnik 
je od Komisije tudi zahteval, naj preveri nemški ocenjevalni sistem in zagotovi, da so vsa 
sporočila za javnost objavljena v podatkovni zbirki RAPID. 

Komisija je zahtevi zavrnila z utemeljitvijo, da pisem ne more objaviti na svojem internem 
forumu, ker vsebujejo obtožbe, ki bi oslabile varstvo domneve nedolžnosti. Pritožnik se je nato 
obrnil na varuha človekovih pravic, ki je začel preiskavo. 

Komisija je v mnenju vztrajala pri stališču, da pisem ne more objaviti. Trdila je še, da ni razlogov
za preiskavo „ domnevnega nemškega ocenjevalnega sistema “, saj vse svoje uradnike imenuje 
sama. Prav tako je pojasnila, da se sporočila za javnost, na katera se sklicuje pritožnik, v 
podatkovno zbirko RAPID ne vnašajo samodejno, se je pa zavezala, da bo zagotovila ročni 
vnos. Pritožnik je v pripombah vztrajal pri pritožbi. 

Varuh človekovih pravic je opozoril, da je v uredniški politiki Komisije navedeno, da se pisma v 
celoti objavijo na njenem intranetu, razen če so obrekljiva, obtožujoča ali bi kako drugače lahko 
škodovala interesom institucije. Ker se ni zdelo, da bi pritožnik, tudi če se je skliceval na medije 

https://www.ombudsman.europa.eu/etranslation
https://www.ombudsman.europa.eu/languagepolicy


2

in sporočilo za javnost Komisije o tej zadevi ali iz njih navajal, mislil ali želel, da bi njegovi bralci 
to razumeli, kot da je zadevna oseba dejansko kriva, in ker ni sam ponovil obtožb iz nekaterih 
člankov, je varuh človekovih pravic ugotovil, da Komisija ni dokazala, da so pisma v nasprotju z 
njeno uredniško politiko. Dalje, menil je tudi, da si nacionalni ocenjevalni sistem zasluži 
preiskavo, saj bi lahko omajal lojalnost uslužbencev Komisije. Nazadnje je še ugotovil, da v 
podatkovni zbirki RAPID dejansko niso na voljo vsa sporočila za javnost. Zato je priporočil, naj 
Komisija objavi zadevna pisma, preveri „ ocenjevalni sistem “, ki naj bi ga domnevno vzpostavila
nemška vlada, in zagotovi, da so vsa njena sporočila za javnost na voljo na spletu. 

Komisija je v odgovoru vztrajala pri stališču, da mora varovati domnevo nedolžnosti in ne more 
objaviti prvega pisma. Kljub temu je napovedala, da bo sprejela kompromis ter objavila drugo in 
tretje pismo, pri čemer bo izbrisala vsa sklicevanja na afero in zadevnega uradnika. Potrdila je 
še, da so sporočila za javnost, na katera se je skliceval pritožnik, zdaj na voljo na spletu in da „ 
krepi prizadevanje “ za zagotovitev, da bodo vsa prihodnja sporočila za javnost objavljena. 

Varuh človekovih pravic je ugotovil, da Komisija ni upoštevala njegovega osnutka priporočila 
glede popolne objave vseh pisem in preiskave domnevnega ocenjevalnega sistema za nemške 
visoke uradnike. Zato je podal dve kritični pripombi. Kar zadeva razpoložljivost vseh sporočil za 
javnost na spletu, je izrazil zadovoljstvo, da je Komisija okrepila prizadevanje v zvezi s tem. 
Posledično je menil, da ni razlogov za nadaljevanje preiskave v zvezi s tem, in zaključil primer. 

Ozadje pritožbe 

1.  Pritožnik je nekdanji uradnik Evropske komisije. Februarja 2009, ko je še vedno delal na 
Komisiji, je poslal pismo z naslovom „@europa.de“ za objavo na forumu za razpravo o intranetu
Komisije Intracomm. Pismo se je nanašalo na članek Sunday Times, v skladu s katerim se je 
visoki uradnik Komisije srečal z novinarji, ki so bili predstavniki kitajskega podjetja, in jim 
zagotovil informacije o tekočih protidampinških postopkih [1] . Dopis, ki je vključeval pripombe 
pritožnika, ni bil objavljen. Pritožniku ni bilo podano nobeno pojasnilo. Pritožnik je 4. februarja 
2009 predložil revidirano različico dopisa, ki je na tej stopnji vsebovala le citate iz več 
časopisnih člankov. Dopis tudi ni bil objavljen in pritožnik ni prejel obrazložitve. 

2.  Pritožnik je 9. februarja 2009 osebi, odgovorni za zadevni forum za razpravo (v nadaljevanju:
urednik), poslal dopis, v katerem ga je prosil, naj vsaj v izdaji z dne 4. februarja 2009 objavi svoj
dopis ali pojasni, zakaj dopis ni bil objavljen. 25. februarja 2009 je prejel odgovor, v katerem je 
vodja enote za komuniciranje in upravljanje informacij v takratnem generalnem direktoratu (v 
nadaljevanju: GD) za upravo pojasnil, da je uredniška politika objavljanja dopisov na ustreznem 
forumu za razpravo o Intracommu naslednja: 

„Pismi bodo v celoti objavljeni na intranetu, razen če jih vodja enote za notranje komuniciranje 
ali urednica vodje komisije en Direct, ki deluje pod njenim vodstvom, štejeta za: 
- klevetanje ali potencialno klevetanje; 
- žalitev ali obtožbe proti imenovanim ali zlahka določljivim posameznikom; 



3

- kako drugače bi lahko škodovalo interesom institucije ali kršilo splošno uveljavljene standarde 
spodobnosti.“ 

3.  Vodja enote je navedel tudi, da je pritožnikov dopis podal več pripomb v zvezi z imenovanim 
kolegom „o zadevi, ki je trenutno predmet notranje preiskave urada OLAF“. Komisija je morala 
zaščititi tega uradnika pred javno razpravo o intranetu zaradi domneve nedolžnosti. Dodal je, da
„njegova ni povezana s cenzuro, kot bi morali vedeti. Svoboda govora ne pomeni obveznosti 
objave za druge.“ 

4.  Pritožnik je 10. in 23. marca 2009 poslal še en dopis z naslovom „Made in Germany“. V tem 
pismu je izpostavil članek, ki ga je objavila nemška tiskovna revija Spiegel, po katerem nemška 
vlada uporablja sistem, ki ocenjuje najvišje uradnike nemškega državljanstva v mednarodnih 
organizacijah, vključno z EU, da bi ugotovila, ali so primerni za višje naloge na mednarodnem 
prizorišču [2] . Tudi ta dopis ni bil objavljen, prav tako pa ni bilo podano nobeno pojasnilo. 

5.  Pritožnik je 2. aprila 2009 poslal dodaten dopis z naslovom „Rapid, vendar netočen“, v 
katerem je trdil, da Komisija skriva nekatera neprijetna sporočila za javnost, v katerih je navedel,
da v podatkovni zbirki Komisije za sporočila za javnost (v nadaljevanju: podatkovna zbirka 
RAPID) ni mogoče najti več sporočil za javnost, vključno s sporočilom v zvezi s členom Sunday 
Times. Ta dopis tudi ni bil objavljen, pritožnik pa ni prejel nobenih informacij o razlogih za to 
zavrnitev. 

6.  Pritožnik je zato 14. aprila 2009 pisal uredniku in zahteval pojasnilo. Urednik je 21. aprila 
2009 odgovoril, da je Komisija na splošno „proti reproduciranju člankov iz medijev, ki kolegom 
očitajo ali uporabljajo innuendo“. Kot so pokazala pravila in priporočila na spletnem mestu, naj 
bi bil zadevni forum za razpravo prostor za pozitivno interakcijo med kolegi in ne prostor za 
obtožbe. 

7.  Pritožnik je 27. aprila 2009 vložil pritožbo v skladu s členom 90(2) Kadrovskih predpisov za 
uradnike EU, v kateri je predlagal, naj se zgoraj navedeni dopisi razglasijo za nične. V zvezi s 
prvim dopisom („@europa.de“) je trdil, da čeprav bi Komisija lahko zavrnila pisma le, če bi kršila
uredniško politiko, ni pojasnila, kako bi lahko njegovo pismo spadalo v to kategorijo. Pritožnik je 
trdil, da njegovo pismo ni bilo žaljivo in da ni podal nobenih klevetnih obtožb, temveč je zbral 
vrsto citatov iz javno dostopnih virov. V vsakem primeru je morala uredniška politika spoštovati 
dejstvo, da je svoboda govora vrednota, ki jo potrjujejo Kadrovski predpisi. V zvezi s tem se je 
skliceval na dejstvo, da je belgijsko sodišče zavrnilo prošnjo uradnika Komisije, navedeno v 
njegovih dopisih, da bi se preprečilo, da bi nevladna organizacija svoje ime navedla v okviru 
nagrade, katere namen je poudariti dejavnosti lobiranja v institucijah Unije. 

8.  Pritožnik je izpodbijal tudi utemeljitev urednika, da na Intracommu ni objavil svojih drugih 
pisem („Made in Germany“ in „Rapid, vendar netočna“). Trdil je, da ta pisma ne vsebujejo 
nobenih innuendo ali obtožb proti kolegom. Njegovih citatov iz Spiegelovega  članka po 
njegovem vedenju nemška vlada ni izpodbijala, v „Rapidu, vendar netočnem“ pa se je dejansko 
skliceval na sporočilo Komisije za javnost. Zato ni bilo podlage za trditev Komisije, da so dopisi 
vsebovali „innuendo ali obtožbe proti kolegom“. 



4

9.  V zvezi z zadevami, ki jih je izpostavil v svojem pismu z naslovom „Made in Germany“, je 
pritožnik nadalje pozval Komisijo, naj preuči, v kolikšni meri je ocena nemške vlade o najvišjih 
nemških uradnikih spodkopala njihovo nepristranskost. Komisijo je tudi pozval, naj vloži tožbo 
proti Nemčiji zaradi izvedbe tega postopka ocenjevanja, ki je po njegovem mnenju spodkopal 
temeljna načela evropske javne uprave, in zagotovi, da bodo vsa sporočila za javnost vedno na 
voljo v podatkovni zbirki RAPID. 

10.  Komisija je 27. maja 2009 pritožbo iz člena 90(2) zavrgla kot nedopustno, ker nobeno od 
navedenih vprašanj ni akt, ki bi ga bilo mogoče izpodbijati s tako pritožbo. 

11.  Pritožnik se je zato 17. septembra 2009 v zvezi s svojo pritožbo obrnil na evropskega 
varuha človekovih pravic. 

Predmet preiskave 

12.  Pritožnik je predložil naslednje trditve in trditve: 

Obtožbe: 

1.  Komisija je napačno zavrnila objavo treh člankov, ki jih je pritožnik napisal o Intracommu. Ni 
pravilno obrazložila zavrnitve členov. 

2.  Komisija je napačno zavrnila preiskavo, ali so bili najvišji nemški uradniki Komisije ogroženi v
njihovi nepristranskosti zaradi dejstva, da je Nemčija izvajala sistem ocenjevanja najvišjih 
nemških uradnikov v mednarodnih institucijah. 

3.  Komisija je napačno zavrnila sprožitev sodnega postopka proti Nemčiji zaradi ogrožanja 
temeljnih načel evropske javne uprave z izvajanjem takega sistema ocenjevanja. 

4.  Komisija napačno ni zagotovila, da so vsa sporočila za javnost vedno na voljo v podatkovni 
zbirki RAPID. 

Terjatve: 

1.  Komisija bi morala objaviti dopise, ki jih je pritožnik predložil o družbi Intracomm. 

2.  Komisija bi morala preučiti, ali nemški ocenjevalni sistem ogroža nepristranskost nemških 
uradnikov Komisije. 

3.  Komisija bi morala z izvajanjem takega sistema ocenjevanja začeti postopek proti Nemčiji 
zaradi spodkopavanja temeljnih načel evropske javne uprave. 

4.  Komisija bi morala zagotoviti, da so vsa sporočila za javnost vedno na voljo v podatkovni 



5

zbirki RAPID. 

Preiskava 

13.  Varuh človekovih pravic je 16. oktobra 2009 začel preiskavo in zaprosil Komisijo za mnenje 
o pritožbi. 

14.  Komisija je 3. marca 2010 poslala svoje mnenje. Varuh človekovih pravic je po preučitvi 
tega mnenja ugotovil, da potrebuje dodatne informacije za obravnavo tega primera. Zato je 9. 
marca 2010 Komisijo pozval, naj predloži te informacije. 

15.  Komisija je 17. maja 2010 poslala svoj odgovor, ki je bil pritožniku posredovan s pozivom k 
predložitvi pripomb. Pripombe pritožnika na ta odgovor in mnenje Komisije so bile prejete 25. 
maja 2010. 

16.  Varuh človekovih pravic je 15. decembra 2010 Komisijo zaprosil za dodatne informacije. 
Komisija je odgovor poslala 8. februarja 2011, varuh človekovih pravic pa ga je posredoval 
pritožniku s povabilom k predložitvi pripomb. Pripombe pritožnika so bile prejete 24. februarja 
2011. V teh pripombah je pritožnik v bistvu vztrajal pri svoji pritožbi in ni sprožil nobenih novih 
vprašanj. 

17.  Varuh človekovih pravic je 6. decembra 2011 pripravil osnutek priporočila. Komisija je 25. 
aprila 2012 predložila podrobno mnenje o osnutku priporočila. Varuh človekovih pravic ga je 8. 
maja 2012 posredoval pritožniku s povabilom k predložitvi pripomb. Pritožnik je svoje pripombe 
predložil 24. maja 2012. 

Analiza in sklepi varuha človekovih pravic 

Uvodne pripombe 

18.  Pritožnik je v svojih pripombah na podrobno mnenje Komisije o osnutku priporočila varuha 
človekovih pravic navedel, da je Komisija po njegovem mnenju namerno odložila svoje 
odgovore varuhu človekovih pravic, čeprav so bili ti odgovori vedno zelo kratki. Pritožnik je zato 
pozval varuha človekovih pravic, naj Parlamentu predloži posebno poročilo, da bi lahko kritiziral 
Komisijo. 

19.  V zvezi s tem je iz izmenjave dopisov, ki je sledila začetku preiskave (glej točke od 13 do 
17 zgoraj), razvidno, da so bili odgovori Komisije na zahteve po informacijah, ki jih je vložil 
varuh človekovih pravic, dejansko predloženi z določeno zamudo, vendar nič ne kaže na to, da 
so bile zadevne zamude dejansko namerne. Varuh človekovih pravic zato meni, da te zamude 
ne odpirajo načelnega vprašanja. V teh okoliščinah posebno poročilo ni upravičeno. 



6

A. Zatrjevanje, da je Komisija napačno zavrnila objavo treh 
člankov, ki jih je pritožnik napisal o družbi Intracomm, in ni 
ustrezno obrazložila svoje odločitve in s tem povezanega 
zahtevka 

Argumenti, predstavljeni varuhu človekovih pravic 

20.  Pritožnik je trdil, da lahko Komisija dopise zavrne le, če kršijo uredniško politiko. Vendar 
pritožnik meni, da nobeno od njegovih dopisov ni kršilo uredniške politike Komisije, saj so bili 
sestavljeni predvsem iz citatov iz javno dostopnih časopisnih člankov. Dejansko citat iz tiska v 
pismu z naslovom „Made in Germany“, ki ga je Komisija zavrnila, ker „se je treba  izogibati 
reproduciranju člankov iz tiska, ki obtožujejo ali uporabljajo innuendo proti kolegom “, ni 
vseboval niti innuendo niti obtožbe. Dopis z naslovom „Rapid, vendar netočen“ ni navajal v 
tisku, temveč v sporočilu za javnost Komisije. V vsakem primeru je pritožnik menil, da je 
svoboda govora pomembnejša od domneve nedolžnosti, in ugotovil, da je Komisija s tem, da ni 
objavila njegovih dopisov, kršila zgoraj navedeno pravico, ki se odraža tudi v členu 17a 
Kadrovskih predpisov. 

21.  Komisija se je v svojem mnenju sklicevala na svojo odločitev o pritožnikovi pritožbi iz člena 
90(2), s katero je bila pritožba zavržena kot nedopustna. Poleg tega je ponovila razlogovanje, ki
ga je navedla v dopisih z dne 25. februarja in 21. aprila 2009. 

22.  Komisija je v odgovoru na zahtevo varuha človekovih pravic za mnenje o vsebini zadevne 
trditve in trditve ugotovila, da uradniki nimajo pravice do objave svojih dopisov. Uredniška 
politika, ki je bila objavljena na spletnem mestu, je bila v zvezi s tem popolnoma jasna, zato se 
lahko od zaposlenih pričakuje, da bodo razumeli meje tega, kar bi bilo mogoče objaviti. V 
obravnavanem primeru bi bilo nesprejemljivo, da Komisija objavi vsak dopis, ki bi lahko vplival 
na domnevo nedolžnosti preiskovanega uslužbenca. Komisija je poudarila, da je bilo to zelo 
jasno navedeno v njenem sporočilu s pritožnikom. 

23.  Varuh človekovih pravic je po analizi tega odgovora Komisijo pozval, naj potrdi, da bi bilo 
nesprejemljivo, če bi dovolila objavo dopisa, ki bi vplival na domnevo nedolžnosti uslužbenca, in
se skliceval na tretjo alineo dokumenta, ki določa njeno uredniško politiko (dopisi, za katere se 
šteje, da bi lahko škodovali interesom institucije). Komisija je potrdila, da je tako, in ugotovila, da
je pomembna tudi druga alinea (dopisi, za katere se šteje, da so žaljivi ali obtožujejo imenovane
osebe ali osebe, ki jih je mogoče zlahka identificirati). Pritožnikova pisma so namreč navajala 
„imenovanega ali zlahka prepoznavnega posameznika“, ki ga je preiskoval preiskovalni in 
disciplinski urad Komisije (v nadaljnjem besedilu: IDOC). Komisija je morala kot varuhinja 
Pogodb vedno spoštovati domnevo nedolžnosti, ki je temeljno načelo pravne države. 

24.  Varuhinja človekovih pravic je v zvezi s pismom z naslovom „@europa.de“ vprašala, ali bi 
Komisija zdaj lahko razmislila o njegovi objavi na forumu za razpravo, pri čemer je upoštevala, 
da je bila vsebina pisma obravnavana v dveh javno dostopnih sodbah Sodišča za uslužbence in



7

da je zadevni uradnik Komisije priznal, da se je sestal s kitajskimi poslovneži in jim zagotovil 
informacije o tekočih protidampinških postopkih. Komisija je odgovorila, da je njena obveznost 
varovanja domneve nedolžnosti še vedno upoštevna, čeprav je bila zadevna zadeva zajeta v 
tisku. Dodala je, da nikakor ne namerava sprejeti razprav na intranetu o vedenju, značaju ali 
zaslugah posameznih uslužbencev. 

25.  V zvezi s pismi z naslovoma „Made in Germany“ in „Rapid, vendar netočna“ je varuh 
človekovih pravic ugotovil, da se nanašata na članek Spiegel o nemškem bonitetnem sistemu 
za najvišje uradnike Komisije in na razpoložljivost sporočil Komisije za javnost. Zato je Komisijo 
prosil, naj pojasni, kako bi lahko objava teh dopisov „ugodila domnevo nedolžnosti 
posameznega uslužbenca“ in kako bi se lahko štelo, da ta pisma „obtožujejo ali uporabljajo 
innuendo proti kolegom“. Komisija v odgovoru na zahtevo varuha človekovih pravic po dodatnih 
informacijah, ki se je nanašala tudi na druge točke, teh vprašanj ni obravnavala. 

26.  Pritožnik je v svojih pripombah vztrajal pri svoji pritožbi in zavrnil trditev Komisije, da 
uradniki nimajo pravice do objave svojih dopisov na forumu za razpravo. V uredniški politiki je 
bilo navedeno, da bo „pisma objavljena v celoti, razen če“ velja katera od izjem. V zvezi s tem 
Komisija še vedno ni pojasnila svojega stališča, da so bili njegovi dopisi žaljivi ali obrekljivi ali da
so bili obtoženi imenovani ali zlahka določljivi posamezniki. 

27.  V svojem pismu z naslovom „@europa.de“ je le citiral iz javno dostopnih virov. „Izdelano v 
Nemčiji“ se ni nanašalo niti na imenovane posameznike in ni niti omenilo uradnika Komisije, 
čigar domnevo nedolžnosti je Komisija navedla, da jo mora varovati. Namesto tega se je 
nanašala na bonitetni sistem, ki ga upravlja nemška država. Dejansko je v obeh dopisih z 
naslovom „Rapid, vendar netočen“ in „@europa.de“ navedel sporočilo za javnost, ki ga je 
objavila Komisija sama, sporočilo za javnost, za katero Sodišče za uslužbence meni, da ne krši 
domneve nedolžnosti. Zaradi tega je bilo nesmiselno, da Komisija s sklicevanjem na to načelo 
zavrne objavo tega dopisa. Poleg tega so bila v njegovih dopisih predstavljena dejstva, ki so 
ostala pomembna ne glede na to, ali je bil zadevni uradnik spoznan za krivega ali ne, in niso „ 
predpostavili, da je obdolženec storil kaznivo dejanje“ [3] . 

28.  Dejstvo, da je bil posameznik v pismu imenovan ali da ga je zlahka prepoznal, naj ne bi 
zadostovalo za njegovo objavo. Nasprotno, uredniška politika je od Komisije zahtevala, da 
dokaže, da je dopis vseboval žalitve ali obtožbe zoper tega posameznika. Zdi se torej, da je 
Komisija svojo uredniško politiko razlagala preširoko. Dejansko je v svojem mnenju napovedala 
politiko sistematične cenzure, ko je izjavila, da „ ne namerava sprejeti razprav na svojem 
intranetu o posameznih članih osebja, njihovih zaslugah, vedenju, značaju itd.“. Zdi se, da mu ni
mar, ali spoštuje svojo uredniško politiko in s tem krši načelo svobode izražanja. 

29.  V zvezi s trditvijo Komisije, da bi objava dopisa z naslovom „@europa.de“ škodovala njenim
interesom, je pritožnik trdil, da je treba te interese jasno opredeliti. Komisija se je v zvezi s tem 
sklicevala na domnevo nedolžnosti uradnika, ki „ je predmet tekoče preiskave preiskovalnega in 
disciplinskega urada Komisije (IDOC) “. Vendar je Evropski urad za boj proti goljufijam (OLAF) 
zaključil preiskavo ravnanja zadevnega uradnika, opisanega v članku Sunday Times z dne 29. 
januarja 2009. Nato je začela še eno preiskavo obtožb v zvezi z GD za trgovino in 25. februarja 



8

2010 obvestila pritožnika, da bo uvedba disciplinskega postopka s strani Komisije v zvezi z 
zadevnim uradnikom odvisna od „rezultata našega postopka in našega priporočila“ v zvezi s 
tem postopkom. Urad OLAF je 22. septembra 2010 pritožnika obvestil, da je zdaj tudi ta 
preiskava zaključena in da je bilo njegovo priporočilo, da se nadaljnji ukrepi ne sprejmejo. 

30.  Pritožnik je trdil, da njegov dopis z naslovom „ @europa.de “ nikakor ne krši domneve 
nedolžnosti. Komisija se je sklicevala na članek Sunday Times, na katerega se je oprla, da bi 
utemeljila svojo odločitev o začasnem odvzemu zadevnega uradnika. Sodišče za uslužbence se
je v sodbi o tej zadevi sklicevalo na dejstvo, da je bil ta člen „zelo podroben in večkrat poročan, 
v narekovajih pa odgovore tožeče stranke na vprašanja, ki so mu jih zastavili novinarji“ [4]  in da
je zadevni uradnik dejansko „priznal nekatera dejstva, navedena v članku v Sunday Timesu“, 
zlasti ker je „kitajskim poslovnežem sporočil informacije o protidampinških postopkih“. 

Ocena varuha človekovih pravic, na podlagi katere je bil 
pripravljen osnutek priporočila 

31.  Pred preučitvijo stališča Komisije v zvezi z vsakim od dopisov, ki ji jih je pritožnik predložil v 
objavo na forumu za razpravo, je varuh človekovih pravic menil, da je primerno podati več 
uvodnih pripomb. 

32.  Prvič, Komisija je trdila, da uradniki nimajo pravice do objave dopisov na forumu za 
razpravo. Vendar je varuhinja človekovih pravic ugotovila, da je Komisija v zvezi s tem določila 
uredniško politiko. V skladu s tem dokumentom bodo črke „objavljene“, razen če velja ena od 
treh izjem. V teh okoliščinah je bilo treba odločitev Komisije, da ne objavi dopisov, ki jih je 
predložil pritožnik, oceniti glede na pravila, ki jih je v zvezi s tem določila Komisija; to je 
uredniška politika in načela, ki jih izvaja. 

33.  Drugič, pritožnik ni izpodbijal pravil, ki jih je Komisija določila v svoji uredniški politiki. 
Namesto tega je trdil, da se ta pravila razlagajo in uporabljajo preširoko. Analiza varuha 
človekovih pravic se je zato osredotočila na vprašanje, ali je mogoče odločitve o neobjavi 
dopisov, ki jih je predložil pritožnik, utemeljiti s sklicevanjem na uredniško politiko, ki jo je 
Komisija sama sprejela in napovedala svojemu osebju. 

34.  Tretjič, kot je pravilno poudaril pritožnik, uredniška politika navaja, da bodo dopisi, 
predloženi v objavo, v celoti objavljeni na forumu za razpravo, razen če velja ena od izjem. 
Objava je torej pravilo, neobjava pa izjema. 

35.  Četrtič, res je, da Komisija ni bila dolžna sprejeti take splošne politike. Poleg tega bi to 
lahko spremenilo to splošno politiko, saj svoboda govora, kot je pravilno poudarila Komisija, ne 
pomeni obveznosti objave za druge. Vendar ostaja dejstvo, da je Komisija sprejela zgoraj 
navedeno splošno politiko in jo posredovala svojemu osebju. To politiko je mogoče razumeti le 
kot odločitev, da Intracomm postane forum, na katerem lahko uradniki svobodno izražajo svoja 
stališča, ob upoštevanju le napovedanih izjem. To odraža svobodo izražanja, ki je temeljna 
pravica, zagotovljena s členom 10 Evropske konvencije o človekovih pravicah (v nadaljevanju: 



9

EKČP) in členom 11 Listine EU o temeljnih pravicah (v nadaljevanju: Listina). To je tudi ena od 
pravic uradnikov, ki jih zagotavljajo kadrovski predpisi (člen 17a). V skladu s členom 52(1) 
Listine mora biti vsako omejevanje uresničevanja pravic in svoboščin, ki jih priznava ta listina, 
„določeno z zakonom in spoštovati bistveno vsebino teh pravic in svoboščin. Ob upoštevanju 
načela sorazmernosti so omejitve dovoljene le, če so potrebne in če dejansko ustrezajo ciljem 
splošnega interesa, ki jih priznava Unija, ali če so potrebne za zaščito pravic in svoboščin 
drugih.“ Po mnenju varuha človekovih pravic iz tega izhaja, da Komisija pri uporabi uredniške 
politike ne more razlagati izjem, predvidenih v njej, preširoko in s tem omejiti možnosti javnega 
uslužbenca, da se svobodno izraža na forumu, ustanovljenem v ta namen. 

36.  Petič, Komisija je v obravnavanem primeru navedla, da ne namerava sprejeti razprav o 
vedenju, značaju ali odlikah posameznih članov svojega osebja na upoštevnem forumu za 
razpravo. Varuhinja človekovih pravic je ugotovila, da uredniška politika, ki jo je določila 
Komisija, ne vključuje takšne izjeme. V teh okoliščinah bi bile odločbe Komisije v obravnavani 
zadevi lahko utemeljene le, če so zajete z eno od treh izjem, ki so določene v njeni uredniški 
politiki, in če Komisija ne more sprejeti ad hoc  izjem, ki bi presegale te izjeme, saj bi to 
pomenilo neupravičeno omejevanje svobode izražanja. 

37.  Šestič, urednik je v odgovoru z dne 21. aprila 2009 pojasnil, da Komisija „nasprotuje 
reproduciranju člankov iz medijev, ki kolegom očitajo ali uporabljajo innuendo“. V zvezi s tem je 
varuh človekovih pravic poudaril, da se druga izjema, določena v uredniški politiki Komisije, 
nanaša na pisma, za katera se šteje, da „obtožujejo imenovane ali zlahka določljive 
posameznike“. Tako je bilo jasno, da mora biti obtožba podana s samim dopisom in da se 
upoštevna izjema ne uporablja v primerih, ko dopis zgolj navaja obtožbo nekoga drugega. 
Vendar je bilo po mnenju varuha človekovih pravic jasno tudi, da gre za razlago, ali gre za tak 
primer ali pa pismo, ki je namenjeno zgolj poročanju o obtožbi nekoga drugega, dejansko jasno 
kaže, da se njegov avtor strinja s stališčem, ki ga je izrazila ta tretja oseba, in zato navedeno 
obdolžitev naredi za svojo. Varuh človekovih pravic je dodal, da je treba tudi opozoriti, da se 
lahko objava dopisa, ki se nanaša zgolj na poročanje o obtožbah, ki jih je podala tretja oseba, 
še vedno zavrne, če se uporabi tretja izjema. 

38.  Sedmič, Komisija se je v zvezi s to tretjo izjemo sklicevala na potrebo po zaščiti domneve 
nedolžnosti, da bi upravičila neobjava dopisov pritožnika. Varuhinja človekovih pravic je 
opozorila, da je ESČP jasno navedlo, da je treba vzpostaviti ravnovesje med svobodo izražanja 
in potrebo po zaščiti domneve nedolžnosti: 

„Svoboda izražanja, ki jo zagotavlja člen 10 Konvencije, vključuje svobodo sprejemanja in 
širjenja informacij. Člen 6(2) torej ne more preprečiti organom obveščanja javnosti o tekočih 
kazenskih preiskavah, vendar zahteva, da to storijo z vso potrebno diskretnostjo in 
preudarnostjo, da se upošteva domneva nedolžnosti.“ [5] 

39.  Po mnenju varuha človekovih pravic je bilo torej jasno, da bi institucija ravnala nepravilno, 
če bi objavila izjave, ki posegajo v domnevo nedolžnosti. V teh okoliščinah je varuh človekovih 
pravic menil, da je verjetno, da institucija meni, da bi izjave članov njenega osebja na forumu za
razpravo, ki ga vodijo njene službe, verjetno škodovale njenim interesom. Vendar je bilo treba 



10

upoštevati, da spoštovanje temeljne pravice do svobodnega izražanja zahteva, da se ta izjema, 
tako kot vsi drugi, razlaga previdno, da se splošnemu pravilu, ki temelji na tem načelu, ne 
odvzame vsega pomena. 

40.  Nazadnje je navedel, da je treba razlikovati med očitki pritožnika in njegovo trditvijo, kar 
zadeva upoštevni trenutek. Kar zadeva odločitve Komisije, da zavrne objavo pritožnikovih 
dopisov, je bilo jasno, da je moral varuh človekovih pravic preučiti, ali so bile te odločitve 
pravilne, ko so bile sprejete. Z drugimi besedami, pregled, ki ga je opravil varuh človekovih 
pravic, je moral temeljiti na dejstvih, ki so bila ali bi lahko bila Komisiji znana v tej fazi. 
Pritožnikova trditev, da bi bilo treba njegova pisma objaviti, pa se je nanašala na ukrep, ki bi ga 
morala Komisija po njegovem mnenju sprejeti zdaj ali v prihodnosti. Da bi lahko ocenil to trditev,
je moral varuh človekovih pravic upoštevati tudi razvoj dogodkov, ki bi se lahko zgodil po tem, 
ko je Komisija sprejela odločitev, da ne bo objavila navedenih dopisov. 

41.  Varuh človekovih pravic je potem, ko je predstavil svojo analizo teh splošnejših točk, preučil
odločitve Komisije, da zavrne pritožnikova pisma v zvezi z vsakim od teh dopisov. 

(1) Dopis z naslovom „ @europa.de “ 

42.  Komisija je trdila, da dopisa „ @europa.de“ ni mogoče objaviti, ker je podala številne 
pripombe glede imenovanega ali zlahka prepoznavnega sodelavca o zadevi, ki je bila predmet 
preiskave IDOC. Trdila je, da je dolžna varovati domnevo nedolžnosti in da ni mogla objaviti 
ničesar, kar bi ogrozilo to načelo. V odgovor na drugo zahtevo varuha človekovih pravic po 
dodatnih informacijah je pojasnila, da se v zvezi s tem sklicuje na drugo in tretjo izjemo iz 
uredniške politike. 

43.  Pritožnik je podvomil, ali ta argument temelji na resničnem opisu dejstev. Dodal je, da je 
vprašljivo, ali je uradnik Komisije, na katerega so se nanašali njegovi članki, predmet preiskave 
IDOC, ki poteka. V zvezi s tem je treba opozoriti, da mora varuh človekovih pravic pri odločanju,
ali je bila odločitev Komisije, da zavrne objavo zadevnega dopisa, pravilno, upoštevati položaj v 
času sprejetja te odločitve, to je februarja 2009. Vendar se zdi, da pritožnik ne izpodbija trditve 
Komisije, da je preiskava takrat še potekala. 

44.  Trditev Komisije, da je dopis spadal pod drugo in tretjo izjemo, navedeno v uredniški politiki,
je zato treba preučiti. 

45.  Najprej pa je bilo treba opozoriti, da obstajata dve različici črke „ @europa.de “. V obeh 
različicah je pritožnik predstavil članek Sunday Times z naslovom in podnaslovom ter zagotovil 
povezavo do njega. Nato se je skliceval na sporočilo Komisije za javnost, ki je bilo objavljeno 
dva dni pred objavo članka. V skladu s tako navedenim besedilom se je Komisija obrnila na 
Komisijo z obtožbami, da je eden od njenih uradnikov imel stike z novinarji, ki so bili podjetniki, 
in da je Komisija od časopisa zahtevala, naj da na voljo dokaze, da bi lahko zadevo raziskala. V
dopisu pritožnika je bilo navedeno, da urad OLAF ni bil prepričan, ali bi dejansko lahko poslušal 
predložene posnetke, saj ni bilo jasno, ali je bil posnetek zakonit. Nato se je sklicevala na 
Spiegelovo  poročilo, ki opisuje sistem, ki ocenjuje najboljše nemške uradnike Komisije, ki jih 



11

upravlja nemška vlada. Na voljo je bila tudi povezava na ta članek, ki se ukvarja predvsem z 
afero, ki jo je razkril Sunday Times. Pritožnik se je v dopisu skliceval na člen 11 Kadrovskih 
predpisov (v skladu s katerim morajo uradniki delovati nepristransko in neodvisno ter biti zvest 
Komisiji) in pozval Komisijo, naj zadevo razišče. Poleg tega je poročalo, da je uradnik, ki se je 
srečal z novinarji Sunday Timesa, ki so bili predstavniki podjetij, poskušal preprečiti, da bi 
nevladna organizacija objavila svoje ime v publikaciji o podelitvi nagrad, vendar je belgijsko 
sodišče, ki je obravnavalo vprašanje, razsodilo, da je svoboda izražanja v tem primeru 
pomembnejša. Nazadnje je omenil, da je zadevni uradnik podpredsednik združenja sedanjih in 
nekdanjih sodnikov  evropskih sodišč. 

46.  Poleg tega je prvotna različica pritožnikovega dopisa vsebovala nekatere „ zaključke “ in 
pripombe pritožnika o zadevi in o tem, kaj je menil, da Komisija ni pripravljena preiskovati. Tako 
je pritožnik po uvodu v članek Sunday Times  ugotovil, kako dolgo je uradnik, ki je sodeloval v 
aferi, zasedal svoje delovno mesto in predstavil svoj „ prvi sklep “, in sicer, da mu je Komisija 
napačno dovolila, da ostane v njegovem občutljivem položaju tako dolgo, kot je. Po poročanju, 
da je OLAF analiziral, ali ima pravico poslušati posnetke, je ugotovil, da se nagiba k temu, da ne
bo uporabil dokazov, ki jih je Komisija zahtevala od Sunday Timesa . Poleg tega je pritožnik 
predlagal, da bi dejstvo, da je imel zadevni uradnik vodilni položaj v združenju nekdanjih 
référendaires , vplivalo na izid zadeve, ki jo je uradnik vložil zoper odločitev Komisije, da ga 
začasno ustavi. Po mnenju varuha človekovih pravic ti „ zaključki “ ustvarjajo vtis, da je bilo 
ravnanje zadevnega uradnika tako, da mu ne bi smelo biti dovoljeno zasedati občutljivega 
delovnega mesta, ki ga je zasedal, in očitno ne za tako dolgo obdobje. Glede na navedeno bi 
lahko bralci preostali del besedila, čeprav je zgolj poročal o tem, kar je bilo objavljeno drugje, 
razumeli kot kritiko zadevnega uradnika Komisije. 

47.  Glede na navedeno je varuh človekovih pravic menil, da je Komisija upravičeno ugotovila, 
da prvotna različica zadevnega dopisa vsebuje obtožbe proti zadevnemu uradniku. Varuh 
človekovih pravic je navedel, da je v zvezi s tretjo izjemo prav tako razumno, da Komisija 
razume to različico dopisa, da ogroža varstvo domneve nedolžnosti preiskovanega uradnika. Po
mnenju varuha človekovih pravic je bila odločitev Komisije, da te različice pisma „ @europa .de“ 
ne objavi na ustreznem forumu za razpravo, upravičena. 

48.  Po drugi strani pa je revidirana različica pritožnikovega dopisa, iz katere so bile umaknjene 
zgoraj navedene ugotovitve in pripombe pritožnika, zato v glavnem vsebovala citate iz 
časopisnih člankov in sporočila za javnost Komisije o tej zadevi. Na koncu je poudaril, da vsa 
dejstva, ki jih je omenila, izhajajo iz javno dostopnih virov in niso bila namenjena prejudiciranju, 
ali je uradnik Komisije „kriv ali nedolžen“. Na podlagi branja tega besedila, ki je bilo povzeto v 
točki 45 zgoraj, je pritožnik poročal o zadevi in pri tem navedel naslove in podnapise zadevnih 
člankov ter razlog, zaradi katerega je bil uradnik imenovan za „najhujšo nagrado za navzkrižje 
interesov“; po navedbah organizatorjev te nagrade „za razkrivanje notranjih informacij o 
trgovinskih tarifah „lobistom“, ki so bili dejansko novinarji, ki so delali pod krinko. Čeprav se je 
pritožnik skliceval in ponovil take izjave in ustrezne člene, ki bi se lahko šteli za obtožbe proti 
uradniku, pa iz besedila ni izhajalo, da bi se strinjal s stališči, o katerih je poročal, ali o kakršnih 
koli takih obtožbah. 



12

49.  Zato ga ni mogoče šteti za dokazano dejstvo, da je pritožnik v drugi popravljeni različici 
svojega dopisa očital zadevnemu uradniku. 

50.  V zvezi s tretjo izjemo je varuh človekovih pravic opozoril, da je res, kot je bilo navedeno 
zgoraj, da dopis, o katerem se je poročalo o aferi Sunday Times v času, ko preiskave v zvezi s 
tem še niso bile zaključene. Vendar se to samo po sebi ne more šteti za zadostno, da bi se za 
dopis štelo, da spodkopava domnevo nedolžnosti. Varuh človekovih pravic je namreč menil, da 
bi prepoved vsakega poročanja o zadevi, ki je predmet preiskave, dokler preiskava ne pride do 
zaključka, pretirano omejila svobodo govora. Opozoriti je treba, da je pritožnik v zvezi s 
poročanjem o dejstvih v zvezi z afero navedel lastno sporočilo Komisije za javnost, v katerem je 
navedeno, da je bil časopis „domnevno“ ponujen v zameno za svetovanje in informacije. Poleg 
tega iz preostalega besedila ni mogoče sklepati, da je pritožnik menil, da je bil zadevni uradnik 
dejansko kriv. Varuhinja človekovih pravic je sklenila, da zato ni znakov, da bi besedilo kršilo 
interes, zaščiten s tretjo izjemo. 

51.  Iz navedenega izhaja, da trditve, da je Komisija napačno zavrnila objavo tega dopisa in ni 
utemeljila svoje odločitve, ni bilo mogoče sprejeti v zvezi s prvo različico pritožnikovega dopisa, 
ampak jo je bilo treba šteti za utemeljeno v zvezi z drugo različico. 

52.  Kar zadeva pritožnikovo trditev, da bi bilo treba njegov dopis objaviti, je bilo treba to trditev, 
kot je navedeno zgoraj, oceniti ob upoštevanju morebitnih sprememb od datuma sklepa 
Komisije iz leta 2009, s katerim je zavrnil objavo navedenega dopisa. V zvezi s tem je varuh 
človekovih pravic ugotovil, da je bila zadeva, na katero se nanaša ta dopis, medtem predložena 
evropskim sodiščem v dveh primerih. V prvi od teh zadev je bilo Sodišče za uslužbence 
pozvano, naj oceni odločitev Komisije, da začasno ustavi zadevnega uradnika. V sodbi z dne 
30. novembra 2009 je ugotovilo, da je uradnik na zaslišanju pred Komisijo priznal, da je bil 
večkrat povabljen na „ kitajske poslovneže “ v restavracijah in se je z njimi udeležil, ne da bi 
obvestil svoje nadrejene. Priznal je tudi, da je „obveščal novinarje na večerji, na katere je bil 
povabljen, ali med telefonskimi pogovori, nekatere informacije, zlasti imena dveh kitajskih družb,
vključenih v proizvodnjo sveč, ki bi po protidampinškem postopku, ki je bil takrat v teku, verjetno
pridobil status TGO.“ [6]  Glede na te okoliščine ni bilo mogoče izključiti, da bi lahko Komisija na
podlagi nove ocene zadeve zdaj sklenila, da bi lahko celo prvotna različica pisma „ @europa.de
“ objavila na ustreznem forumu za razpravo. 

53.  Vendar je varuh človekovih pravic menil, da mu v obravnavani zadevi ni treba obravnavati 
tega vprašanja. Pritožnik je svoj zahtevek izrazil kot objavo svojega pisma „ @europa.de “, „ vsaj
v drugi, urejeni različici “. Varuh človekovih pravic je zato menil, da je upravičeno, da se 
osredotoči na to drugo različico zadevnega dopisa. Vendar je iz zgoraj navedene analize 
izhajalo, da druga različica tega dopisa ni kršila redakcijske politike in da bi jo bilo zato treba 
objaviti. 

54.  V skladu s členom 3(5) svojega statuta si varuh človekovih pravic „ če je mogoče “ 
prizadeva za sporazumno rešitev za odpravo nepravilnosti in ugoditev pritožbi. Vendar se je 
varuh človekovih pravic, kot je prikazano zgoraj, v obravnavani zadevi odločil, da pritožbi ugodi. 
Poleg tega je iz navedenega razvidno, da je Komisija zavrnila predloge varuha človekovih 



13

pravic za spravni pristop in odločno vztrajala pri svojem stališču. Prijateljska rešitev torej ni bila 
mogoča. Varuh človekovih pravic je zato Komisiji predložil osnutek priporočila in jo pozval, naj 
objavi drugo različico pritožnikovega dopisa z naslovom „@europa.de“. 

(2) Pismo z naslovom „ Izdelano v Nemčiji “ 

55.  Urednik je trdil, da tega pisma ni mogoče objaviti, ker je Komisija „proti reproduciranju 
člankov iz medijev, ki obtožujejo ali uporabljajo innuendo proti kolegom“. Komisija je v odgovoru
na vprašanje varuha človekovih pravic pojasnila, da je njena odločitev, da ne bo objavila 
dopisov, temeljila na drugi in tretji izjemi, določeni v uredniški politiki. Vendar Komisija v odgovor
na vprašanje varuhinje človekovih pravic o tem, kako bi lahko objava tega dopisa škodovala 
interesom Komisije, ker bi vplivala na domnevo nedolžnosti ali obtožila ali uporabila innuendo 
proti kolegom, ni predložila nobenih konkretnih argumentov, razen da ni nameravala dovoliti 
razprav o prednostih in vedenju posameznih članov svojega osebja na intranetu. 

56.  Varuh človekovih pravic je navedel, da je treba pri ugotavljanju, ali bi navedeni dopis lahko 
spadal pod drugo izjemo, ugotoviti, da se dopis ni nanašal zlasti na nobenega posameznega 
uradnika, ampak je namesto tega zgolj poročal o trditvi iz poročila Spiegel , v skladu s katero je 
nemška vlada ustanovila skupino uradnikov, ki je bila zadolžena za ocenjevanje visokih 
nemških uradnikov v mednarodnih organizacijah. Res je, da je pritožnikov dopis ob predstavitvi 
te teme navajal in prevedel naslov Spiegelovega poročila, v katerem je bilo omenjeno to 
vprašanje („nemški najvišji uradnik v Bruslju pod Corruption Suspicion“) in je vseboval povezavo
do tega članka. V članku so podrobno opisani dogodki, ki obkrožajo članek Sunday Times. 
Vendar obtožbe ne predstavlja kot dejstva (razen dejstva, da so sestanki potekali v 
restavracijah v Bruslju), temveč poroča o obtožbah, kot je ta, da so bile informacije 
posredovane, ali da je uradnik sprejel obljubo plačila za te informacije kot take, pri čemer 
pojasnjuje, da gre za obtožbe in ne za dejstva. Varuh človekovih pravic je dodal, da zgolj 
dejstvo, da je v dopisu pritožnika naveden naslov tega člena, nikakor ne pomeni, da ta dopis 
vsebuje obtožbe proti uradniku Komisije, katerega ravnanje je privedlo do Spiegelovega  članka. 

57.  Pritožnikov dopis se je nanašal na še dva „ lahko prepoznavna posameznika “, in sicer 
predsednika Komisije in direktorja urada OLAF. Vendar je bilo v dopisu le navedeno, da bi po 
mnenju pritožnika ti dve osebi verjetno utrpeli negativne posledice, če bi se izvedla preiskava 
sistema ocenjevanja, ki naj bi ga vzpostavila nemška vlada. Varuh človekovih pravic je menil, 
da te izjave ni mogoče razlagati kot obtožbo ali innuendo proti tema osebama. 

58.  Nazadnje, ni si bilo mogoče zamisliti, da bi bilo mogoče dopis razlagati tako, da bi lahko bili 
zaradi sistema ocenjevanja, ki naj bi ga vzpostavila nemška vlada, nekateri visoki nemški 
uradniki Komisije spodbujeni k kršitvi njihove dolžnosti lojalnosti do Unije. Vendar tudi če bi se 
to razlagalo kot obdolžitev, je ostalo dejstvo, da zadevni uradniki niso bili niti imenovani niti 
zlahka prepoznavni. Varuh človekovih pravic zato ni menil, da bi zavrnitev objave tega dopisa 
lahko temeljila na drugi izjemi v uredniški politiki. 

59.  Zato je treba preučiti, ali bi tretja izjema lahko upravičila odločitev Komisije, da dopisa ne 
objavi. Vendar je varuh človekovih pravic iz razlogov, ki jih je že navedel v okviru svoje ocene 



14

druge različice pisma „ @europa.de “ , menil, da dopis, v katerem je zgolj poročal o nekaterih 
obtožbah proti določenemu uradniku v drugih publikacijah, ne da bi ustvaril vtis, da je avtor 
dopisa menil, da so te trditve utemeljene, bi lahko ogrozil domnevo nedolžnosti. V zvezi s tem je
bilo ugotovljeno tudi, da je varuh človekovih pravic pozval Komisijo, naj pojasni, kako bi objava 
tega dopisa lahko škodovala interesom Komisije, tako da bi spodkopala domnevo nedolžnosti v 
zvezi z zadevnim uradnikom. Kot je bilo že omenjeno, Komisija v odgovoru na to vprašanje ni 
podala pripomb. Zato je bilo treba skleniti, da se na tretjo izjemo ni mogoče sklicevati kot na 
razlog za zavrnitev objave tega dopisa. 

60.  Glede na navedeno je varuhinja človekovih pravic ugotovila, da je Komisija napačno 
zavrnila ta dopis za objavo na ustreznem forumu za razpravo. Menil je, da to pomeni še en 
primer nepravilnosti. Zato je pripravil osnutek priporočila in pozval Komisijo, naj objavi tudi dopis
„ Izdelano v Nemčiji “. 

(3) Pismo z naslovom „ 
Hitro, vendar netočno 

“ 

61.  Pritožnik je v dopisu z naslovom „ Hitro, vendar netočno “ navedel, da bi morala biti vsa 
sporočila za javnost Komisije vedno na voljo v podatkovni zbirki RAPID, vendar jih v njej ni bilo 
mogoče najti. Komisija je torej po mnenju pritožnika storila napako ali pa je namerno skrivala 
neprijetna sporočila za javnost. Pritožnik je svoje stališče ponazoril s sklicevanjem na dva 
primera. Prvo je bilo sporočilo za javnost, ki je bilo že omenjeno in ga je Komisija objavila po 
tem, ko je k njemu pristopil Sunday Times. Drugi primer se je nanašal na prepoved kitajskih 
mlečnih izdelkov. Pritožnik je sklenil, da se je Komisija naučila iz devetnajstih osemdeseterih 
Georgea Orwella, pri čemer je navedla odstavek o „proizvodnji preteklosti“. 

62.  Urednik je trdil, da tega pisma ni mogoče objaviti, ker je Komisija „proti reproduciranju 
člankov iz medijev, ki obtožujejo ali uporabljajo innuendo proti kolegom“. Komisija je v svojem 
mnenju pojasnila, da njena odločitev o neobjavi pisem temelji na drugi in tretji izjemi, določeni v 
uredniški politiki. Vendar Komisija, ko jo je varuh človekovih pravic prosil, naj pojasni, kako bi 
bilo mogoče odločitev o neobjavi tega dopisa upravičiti z uporabo teh dveh izjem, ni predložila 
posebnih argumentov. 

63.  V zvezi z drugo izjemo je varuh človekovih pravic menil, da je v dopisu res, da je v dopisu 
naveden zlahka določljiv posameznik, in sicer uradnik, ki ga zadeva člen Sunday Times, ki je 
opredeljen z njegovim stališčem v Komisiji. Res je tudi, da pismo navaja naslov in podnaslov 
zadevnega članka Sunday Times. Vendar nič ne kaže na to, da bi bralci ustvarili vtis, da je 
pritožnik želel obtožbe, navedene v tem članku, predstaviti svoje. Splošnejša kritika Komisije v 
dopisu ni namenjena nobenemu imenovanemu ali določljivemu posamezniku. Komisija zato 
druge izjeme, določene v uredniški politiki, ni mogla uporabiti kot utemeljitev za neobjavo 
dopisa. 



15

64.  V zvezi s tretjo izjemo se je varuhinja človekovih pravic strinjala s pritožnikom, da bi bilo 
nesmiselno šteti, da bi objava citatov iz sporočila za javnost, ki ga je objavila Komisija in ki ne 
izkrivlja sporočila tega sporočila za javnost, na zadevnem forumu za razpravo lahko ogrozila 
varstvo domneve nedolžnosti. V zvezi s tem je bilo opozorjeno, da, kot je bilo že omenjeno, in 
čeprav je varuh človekovih pravic zaprosil Komisijo za dodatna pojasnila v zvezi s tem, ta ni 
predložila odgovora v zvezi s tem. 

65.  Varuhinja človekovih pravic je priznala, da je pismo zelo ostro kritiziralo Komisijo, pri čemer 
je trdilo, da „ izdeluje preteklost “, in nakazalo, da se obnaša kot totalitarni režim, upodobljen v 
devetnajstih osemdesetih Georgeu Orwellu . 

66.  Vendar je varuhinja človekovih pravic nadalje opozorila, da iz lastne uredniške politike 
Komisije izhaja, da bi morale biti odločitve o neobjavi pisem izjema. V obravnavanem primeru 
se Komisija ni sklicevala na zgoraj navedene očitke, ki so bili izraženi sami po sebi, da bi 
utemeljila svojo odločitev, da ne bo objavila zadevnega dopisa. Prav tako ni dokazala, da bi 
lahko na podlagi te kritike uveljavljala eno od treh izjem, določenih v njeni uredniški politiki. 

67.  Glede na navedeno je varuh človekovih pravic ugotovil, da Komisija ni dokazala, da je 
upravičena zavrniti objavo tega dopisa. To je bil še en primer nepravilnosti. Varuhinja človekovih
pravic je zato pripravila osnutek priporočila, v katerem je Komisijo pozvala, naj objavi tudi dopis 
„ hitro, vendar netočno “. 

Argumenti, predloženi varuhu človekovih pravic po njegovem 
osnutku priporočila 

68.  Komisija je v svojem podrobnem mnenju trdila, da je bila njena odločitev, da ne bo ugodila 
pritožbi pritožnika, „ popolnoma utemeljena “. Komisija je poudarila, da mora upoštevati 
domnevo nedolžnosti. Vendar je bilo iz dopisov, ki jih je pritožnik želel objaviti, jasno razvidno, 
da se nanašajo na zadevo, ki se je nanašala na „ nekdanjega sodelavca “, ki ga je obravnavalo 
belgijsko sodišče. Zato Komisija na svojem intranetnem forumu ni mogla objaviti časopisnega 
članka, ki bi lahko ogrozil pravico te osebe, da se šteje za nedolžno, dokler ni dokazana krivda. 

69.  Ta utemeljitev se ni nanašala le na pismo z naslovom „ @europa .de“, ampak tudi na črki „ 
Izdelano v Nemčiji “ in „ Hitro, vendar netočno “. Res je, da so ti dopisi ob sklicevanju na primer 
nekdanjega kolega obravnavali tudi druga vprašanja, in sicer „ preteklo delovanje “ podatkovne 
zbirke Komisije RAPID in „ domnevni nemški bonitetni sistem “. Kljub temu je Komisija vztrajala 
pri svojem stališču, da njen forum ni kraj za dvome o lojalnosti drugih uslužbencev Komisije, kot 
je skupina uradnikov iz ene države članice, čeprav je bilo to storjeno s sklicevanjem na 
časopisni članek. 

70.  Vendar je Komisija navedla, da se je s kompromisom odločila objaviti zadnji dve pismi, z 
izjemo sklicevanja na „zadevni primer/sodelavec “, ki ga bo črtala. 

71.  Pritožnik je v svojih pripombah vztrajal pri svojem stališču, da je Komisija neupravičeno 



16

cenzurirala njegove dopise. V celoti se je strinjal z osnutkom priporočila varuha človekovih 
pravic o tej točki. Poudaril je tudi, da je varuh človekovih pravic menil, da se prva različica 
njegovega pisma „ @europa.de“ lahko objavi, kar pomeni, da vztrajanje Komisije, da cenzurira 
drugo različico tega dopisa, ni bilo mogoče sprejeti. Pritožnik je poleg tega ponovil svojo trditev, 
da bi morala Komisija v celoti objaviti tudi njegove druge dopise. V zvezi s tem je pritožnik 
poudaril, da Komisija ni navedla nobenih novih argumentov. Zato je varuha človekovih pravic 
pozval, naj vztraja pri ugotovitvi nepravilnosti v zvezi z zavrnitvijo objave treh dopisov. 

Ocena varuha človekovih pravic po osnutku priporočila 

(1) Pismo z naslovom „ @europa.de “ 

72.  Iz zgoraj navedenega odgovora je razvidno, da Komisija ni sprejela osnutka priporočila 
varuha človekovih pravic in se je zato odločila, da ne bo izkoristila priložnosti za obravnavo 
nepravilnosti, ki jih je ugotovil varuh človekovih pravic, in sicer da odločitev Komisije, da ne 
objavi druge različice pritožnikovega dopisa „ @europa.de “ , ni bila utemeljena z uredniško 
politiko Komisije. Varuh človekovih pravic obžaluje, da Komisija ni niti obravnavala njegovih 
argumentov niti predložila nobenih novih argumentov v zvezi s tem. Varuh človekovih pravic 
zato vztraja pri svoji ugotovitvi nepravilnosti v zvezi s tem. 

(2) Črke z naslovom „ 
Izdelano v Nemčiji 

“ in „ 
hitro, vendar netočno 

“ 

73.  Varuh človekovih pravic najprej z zadovoljstvom ugotavlja, da je Komisija sprejela ukrepe 
za uskladitev s svojim osnutkom priporočila z odločitvijo za objavo navedenih dveh pisem. 
Vendar se je Komisija tudi odločila, da iz teh dopisov, preden jih objavi, črta vsa sklicevanja na 
afero Sunday Times  in zadevnega nekdanjega uradnika. Varuhinja človekovih pravic poudarja, 
da so edina sklicevanja, ki bi se lahko štela za pomembne v zvezi s tem, kar zadeva pismo z 
naslovom „ Izdelano v Nemčiji “, v naslovu članka, objavljenem v reviji Spiegel , ki ga je pritožnik 
prevedel kot „ nemški najvišji uradnik v Bruslju pod Corruption Suspicion“ , in povezava do tega 
članka, v zvezi s pismom z naslovom „ Hitro, vendar netočno “ pa v naslovu in podnaslovu 
članka Sunday Times  ter povezavi do tega članka. 

74.  Varuh človekovih pravic je v svoji analizi, ki je privedla do osnutka priporočila, že pojasnil, 
da dejstva, da je v dopisu z naslovom „Izdelano v Nemčiji “ naveden naslov članka Spiegel  in da
vsebuje povezavo z njim, ni mogoče razumeti tako, da dopis vsebuje obtožbe proti zadevnemu 
uradniku, niti ne spodkopava domneve nedolžnosti. Zato meni, da odločitve o neobjavi 
zadevnega člena „ v celoti “ ni mogoče utemeljiti s sklicevanjem na uredniško politiko Komisije. 



17

75.  Kar zadeva pismo z naslovom „ Hitro, vendar netočno “, je res, da se navezuje na in navaja
naslov članka Sunday Times . Vendar, kot je bilo že navedeno v analizi varuha človekovih 
pravic, ki je privedla do njegovega osnutka priporočila, v tem dopisu ni ničesar, kar bi kazalo na 
to, da je pritožnik ta naslov vključil v obtožbo. Prav tako ni razloga, da bi se štelo, da spada pod 
tretjo izjemo, ki jo vsebuje uredniška politika Komisije. Varuh človekovih pravic zato meni, da 
odločitev o črtanju sklicev na afero Sunday Times  in s tem o tem, da se dopis ne objavi v celoti, 
ni mogoče upravičiti s sklicevanjem na uredniško politiko Komisije. 

76.  Glede na navedeno varuh človekovih pravic ponavlja svojo ugotovitev nepravilnosti v zvezi 
z zavrnitvijo Komisije, da v celoti objavi omenjene članke. 

B. Zatrjevanje, da je Komisija napačno zavrnila preiskavo, 
ali so bili najvišji nemški uradniki Komisije ogroženi v 
nepristranskosti zaradi domnevnega nemškega 
ocenjevalnega sistema in s tem povezane trditve 

Argumenti, predstavljeni varuhu človekovih pravic 

77.  Pritožnik je trdil, da Komisija svojega dopisa z naslovom „Made in Germany“ ni želela 
objaviti na intranetu, ker si neupravičeno prizadeva za zaščito visokih nemških uradnikov. 
Spiegelov članek, na katerega se sklicuje v tem dopisu, je opisal bonitetni sistem, s katerim je 
nemška vlada ocenjevala uspešnost visokih uradnikov v mednarodnih organizacijah z uporabo 
meril, ki niso bila objavljena. To je očitno ogrozilo neodvisnost in lojalnost evropske javne 
uprave, kar je v nasprotju s členom 11 Kadrovskih predpisov. Nemčija ni izpodbijala informacij iz
tega člena. Pritožnik je zato pozval Komisijo, naj razišče svoje najvišje nemške uradnike, da bi 
ugotovila, v kolikšni meri ta sistem ogroža njihovo neodvisnost. 

78.  Po njenem mnenju Komisija ni predložila pripomb glede tega vprašanja, razen če se je 
sklicevala na razloge, zaradi katerih je bila pritožnikova zahteva po členu 90(2) v zvezi s tem 
zavrnjena. Varuh človekovih pravic ga je zato pozval, naj poda pripombe glede vsebine 
pritožbe. 

79.  Komisija je v odgovoru na to prvo zahtevo pojasnila, da tudi če bi bilo zadevo mogoče 
preiskati neodvisno od te nedopustne posamične pritožbe, ostaja dejstvo, da za to ni razlogov. 
Pritožnik se je skliceval na nekatere članke, ki so se pojavili v nemškem tisku v zvezi z 
obtožbami zoper njegovega nekdanjega nadzornika. Komisija je v zvezi s temi trditvami sprejela
ustrezne ukrepe. Vendar členi, na katere se je pritožnik skliceval, niso vsebovali dokazov v 
zvezi z obstojem ali ustreznostjo domnevnega bonitetnega sistema. Tudi pritožnik ni predložil 
takih dokazov. Komisija zato ni mogla sprejeti stališča o tem vprašanju in še manj ukrepati. 

80.  Varuhinja človekovih pravic je po analizi tega odgovora ugotovila, da je članek iz Spiegela 
dovolj podrobno opisal domnevni nemški sistem ocenjevanja visokih uradnikov v mednarodnih 



18

organizacijah; toliko, da ni bilo jasno, katere dodatne dokaze bi pritožnik lahko predložil v zvezi 
s tem. Opozoril je tudi, da je po njegovem mnenju možen vpliv takega sistema na upravo EU, 
da bi bil upravičen do preiskave. Zato je Komisijo pozval, naj: (I) ali je stopil v stik z Nemčijo, da 
bi pridobil več informacij; in (ii) da ga obvesti o stališču, ki bi ga zavzel, če bi tak bonitetni sistem
obstajal. 

81.  Komisija je v repliki navedla, da ni menila, da bi domnevni nemški sistem ocenjevanja 
uradnikov lahko vplival na delovanje Unije. Poudarila je, da je sama imenovala svoje visoke 
uradnike in uporabila pregleden izbirni postopek, v katerem je ocenila uspešnost kandidatov. 
Zato v zvezi s temi vprašanji ni nameravala stopiti v stik z nacionalnimi organi. 

82.  Pritožnik je v svojih pripombah vztrajal pri svoji trditvi in trditvi, pri čemer je opozoril, da bi 
bilo težko ne bi bilo obravnavati sistema ocenjevanja kot kazalnika „mreže trgovanja z vplivom“, 
in kritiziral, da Komisija zadeve ni preiskala. Ni bilo verjetno, da bi nemška vlada visoko 
ocenjevala najvišje uradnike, ker so delovali v interesu Unije; nasprotno, najvišje ocene so bile 
po vsej verjetnosti dane uradnikom, ki so delovali v nemškem interesu. V tem okviru odgovor 
Komisije, da je sama imenovala svoje uradnike, ni bil upošteven. 

83.  Pritožnik je tudi opozoril, da je bilo nelogično, da Komisija preiskuje dejanja visokega 
uradnika na podlagi časopisnega članka, vendar tega ni storila v zvezi z zadevo, ki jo je 
izpostavil in o kateri je poročal enako verodostojen časopis. V zvezi s tem je pritožnik 
nasprotoval sklicevanju Komisije na „domnevni bonitetni sistem“, pri čemer je ugotovil, da je bila
zadeva sporočena na podlagi dejstev in da nemška vlada ni izpodbijala vsebine članka. 
Nadaljnje neukrepanje Komisije je ogrozilo pravno državo in pokazalo, da ni resnično 
neodvisna. 

Ocena varuha človekovih pravic, na podlagi katere je bil 
pripravljen osnutek priporočila 

84.  Kot je že navedel v svoji drugi zahtevi za dodatne informacije, je varuh človekovih pravic 
menil, da je v članku Spiegel navedeno, da nemška vlada morda upravlja bonitetni sistem za 
visoke uradnike v EU in drugih mednarodnih organizacijah, da bi jih predlagala za imenovanje 
na odmevna mednarodna delovna mesta. Po mnenju varuha človekovih pravic bi bilo 
popolnoma razumljivo, če bi se država članica odločila, da bo spremljala svoje državljane na 
visokih položajih v mednarodnih organizacijah in ocenila njihove zasluge, da bi imela 
podatkovno zbirko potencialnih kandidatov, ki bi jih lahko uporabila pri odločanju o tem, kako 
zapolniti nekatera delovna mesta z visokimi odgovornostmi. Vendar bi tak nacionalni bonitetni 
sistem lahko vplival na delovanje institucij, organov, uradov in agencij EU. To je zato, ker bi 
lahko, kot je poudaril pritožnik, možnost pridobitve uglednih delovnih mest vplivala na ravnanje 
uradnikov EU, ki so vključeni v tak sistem ocenjevanja. 

85.  Varuhinja človekovih pravic je menila, da je seveda povsem mogoče, da sistem 
ocenjevanja uradnikov, kot se boji pritožnika, ne ocenjuje visoko za delovanje v nacionalnem 
interesu, temveč ocenjuje njihove vodstvene ali diplomatske sposobnosti in kako dobro 



19

opravljajo svojo nalogo kot uradniki v svoji instituciji. Poleg tega bo možen vpliv kakršnega koli 
takega sistema ocenjevanja na uradnike, ki delajo v EU, verjetno odvisen od tega, ali in v kakšni
meri ti uradniki vedo o bonitetni oceni, ki jo prejmejo. Brez dodatnih informacij torej ni mogoče 
ugotoviti, ali bi sistem ocenjevanja, ki ga domnevno upravlja nemška vlada, lahko imel 
negativne posledice za EU. Varuhinja človekovih pravic se je strinjala, da takrat ni bilo dokazov 
o obstoju takega sistema. Vendar je ugledna nacionalna časopisna revija poročala, da država 
članica upravlja tak sistem, ki bi lahko negativno vplival na zvestobo osebja Komisije EU. 
Varuhinja človekovih pravic se je strinjala, da ima Komisija očitno diskrecijsko pravico pri 
odločanju, ali bo ukrepala, če meni, da gre ali bi lahko bila kršitev prava EU. Vendar se ta 
diskrecijska pravica lahko koristno uporabi šele po tem, ko Komisija preuči zadevo in ugotovi 
dejstva. Po mnenju varuha človekovih pravic bi morala Komisija zaradi informacij, ki jih je 
predložil pritožnik, zadevo preiskati. 

86.  Komisija se je sklicevala na to, da sama imenuje svoje uradnike in da to počne po postopku
ocenjevanja njihove uspešnosti. Vendar je morebitna nevarnost nacionalnih bonitetnih 
sistemov, kot je ta, ki je naveden v članku Spiegel , v njegovem morebitnem učinku na uradnike 
po imenovanju. Trditev Komisije torej ni pokazala, da preiskava v zvezi z zadevo, ki jo je 
izpostavil pritožnik, ni potrebna. 

87.  Varuh človekovih pravic je zato ugotovil, da Komisija te trditve in trditve ni ustrezno 
obravnavala. Še vedno je menil, da nacionalni bonitetni sistemi zaslužijo preiskavo, in je zato 
ugotovil, da je zavrnitev Komisije, da bi raziskala zadevo, primer nepravilnosti. Zato je pripravil 
osnutek priporočila, naj Komisija preuči morebiten vpliv, ki bi ga lahko imel sistem ocenjevanja 
visokih uradnikov nemške komisije, ki naj bi ga upravljala nemška vlada, na opravljanje njihovih 
nalog, zlasti na njihovo neodvisnost, nepristranskost in zvestobo EU. 

Argumenti, predloženi varuhu človekovih pravic po njegovem 
osnutku priporočila 

88.  Komisija je v svojem podrobnem mnenju o osnutku priporočila ponovno poudarila, da je 
osebje imenovala na podlagi njihove uspešnosti. Dodala je, da je svoje osebje ocenjevala in 
napredovala na isti podlagi in ne glede na državljanstvo ali mnenje države članice. Navedla je, 
da zaradi ustreznih postopkov Komisije in pravil iz Kadrovskih predpisov zunanje zainteresirane 
strani ne morejo izvajati neprimernega vplivanja. Komisija torej ni nameravala začeti take 
preiskave. 

89.  Pritožnik je v svojih pripombah vztrajal pri svoji pritožbi in poudaril, da bi bila neodvisnost 
Komisije ogrožena, če bi se strinjala, da država članica vodi vzporedni sistem ocenjevanja v 
zvezi z visokimi uradniki Komisije. V zvezi s trditvijo Komisije, da je svoje uradnike izbrala in 
napredovala brez zunanjega vpliva, je pritožnik poudaril, prvič, da se je varuh človekovih pravic 
s tem dejstvom jasno zavedal, ko je pripravil osnutek priporočila, in (ii) to ni odpravilo vpliva, ki 
bi ga nemški ocenjevalni sistem lahko imel na neodvisnost Komisije, saj bi, kot je varuh 
človekovih pravic že navedel, tak sistem „lahko vplival na ravnanje zadevnih uradnikov EU “. 



20

90.  V zvezi z izjavo varuha človekovih pravic, da ni jasno, ali in v kolikšni meri so bili nemški 
visoki uradniki obveščeni o sistemu ocenjevanja, je pritožnik trdil, da po Spiegelovem  članku ni 
bilo mogoče, da o tem ne bi vedeli. Poleg tega je dejstvo, da ta sistem ni bil javni, spodbudilo 
nemške uradnike, da delujejo v interesu Nemčije in ne v interesu Unije, da bi izboljšali svoje 
poklicne možnosti. To je spodkopalo njihovo neodvisnost, nepristranskost in zvestobo Komisiji. 

91.  Pritožnik je tudi opozoril, da nemški uradniki niso „ opustili “ nemškega vzporednega 
bonitetnega sistema. Zato je ponovil svojo zahtevo, naj varuh človekovih pravic priporoči 
uvedbo disciplinskega postopka proti zadevnim uradnikom Komisije, to je visokim uradnikom 
nemškega državljanstva, v skladu s členom 4(2) statuta varuha človekovih pravic in členom 
10.4 izvedbenih določb. 

Ocena varuha človekovih pravic po osnutku priporočila 

92.  Komisija je v svojem podrobnem mnenju o osnutku priporočila varuha človekovih pravic 
preprosto ponovila argumente, ki jih je podala, preden je varuh človekovih pravic pripravil 
osnutek priporočila. Natančneje, Komisija je v odgovor na trditev varuha človekovih pravic, da 
so vzporedni nacionalni ocenjevalni sistemi, če so obstajali, bolj zaskrbljujoči, ko so bili 
imenovani uradniki, ne pa med izbirnim postopkom, zgolj poudarila, da ocenjuje in napreduje 
svoje uradnike, ne da bi bila izpostavljena kakršnemu koli zunanjemu vplivu. 

93.  Vendar, kot je navedeno v analizi, ki je privedla do osnutka priporočila, skrb varuha 
človekovih pravic glede domnevnega nemškega bonitetnega sistema ali podobnih sistemov, ki 
bi lahko bili vzpostavljeni v drugih državah članicah, ni v tem, da država članica izbere 
posameznike za imenovanje ali napredovanje Komisije. Nasprotno, njegova skrb je, da uradniki 
morda ne delujejo vedno v interesu Unije, če dopustijo, da na njihovo ravnanje vpliva misel, 
kako bi ga lahko ocenila uprava svoje države članice. Zato je varuhinja človekovih pravic 
preučila in še vedno meni, da si obtožbe o takem vzporednem sistemu zaslužijo preiskavo. 

94.  Res je, da lahko varuh človekovih pravic, kot je trdil pritožnik, institucije obvesti tudi o 
„dejstvih, ki vzbujajo dvom o ravnanju člana njihovega osebja z disciplinskega vidika “. Čeprav 
varuh človekovih pravic meni, da bi morala Komisija zaradi morebitnih pomislekov, ki izhajajo iz 
obtožbe, sprožiti preiskavo, med to preiskavo ni odkril nobenih ugotovljenih dejstev, ki bi 
omajala ravnanje določenega uradnika ali celo skupine uradnikov. Poleg tega poudarja, da ima 
Komisija široko diskrecijsko pravico pri odločanju o uvedbi disciplinskega postopka. Varuh 
človekovih pravic se zato v obravnavani zadevi ne zdi primerno, da Komisijo pozove k uvedbi 
disciplinskega postopka. 

95.  Na podlagi navedenega je treba zaključiti, da Komisija ni izvedla osnutka priporočila varuha
človekovih pravic. Zato v njej ugotovljeni primer nepravilnosti še vedno obstaja. 

C. Zatrjevanje, da Komisija napačno ni sprožila postopka 
proti Nemčiji v zvezi s sistemom ocenjevanja visokih 



21

uradnikov in s tem povezanim zahtevkom 

Argumenti, predstavljeni varuhu človekovih pravic 

96.  Pritožnik je menil, da Nemčija z upravljanjem bonitetnega sistema najvišjih uradnikov, kot je
opisano zgoraj, spodkopava temeljna načela evropske javne uprave, zlasti nepristranskost 
evropskih javnih uslužbencev, njihovo neodvisnost in zvestobo EU. Komisija je morala 
zagotoviti uporabo teh načel in ukrepov, ki jih je sprejela za njihovo izvajanje. Zato bi morala 
„pred ustreznim sodiščem“ vložiti tožbo proti Nemčiji, ki je kršila kadrovske predpise. 

97.  Kot je navedeno zgoraj (glej oddelek B), Komisija v svojem mnenju o tem vprašanju ni 
podala pripomb. Na zahtevo varuha človekovih pravic, naj obravnava to vprašanje, je navedla, 
da v zvezi s temi vprašanji ne namerava stopiti v stik z nacionalnimi organi, ker je sama 
imenovala svoje visoke uradnike in ker ni menila, da bi domnevni sistem ocenjevanja uradnikov 
lahko vplival na delovanje EU. 

98.  Pritožnik je v svojih pripombah vztrajal pri svoji trditvi in trditvi. 

Ocena varuha človekovih pravic 

99.  V skladu z ustaljeno sodno prakso ima Komisija precejšnjo diskrecijsko pravico pri 
odločanju, ali in na kakšen način bo uveljavljala trditve, da je država članica kršila Pogodbi. 
Čeprav varuh človekovih pravic meni, kot je navedeno zgoraj, da sistem ocenjevanja, ki ga 
domnevno upravlja Nemčija, zasluži preiskavo, meni, da dejstvo, da Komisija Nemčije v zvezi s 
tem ni predložila sodišču, ne pomeni nepravilnosti. Kot je bilo že omenjeno, je popolnoma 
mogoče, da bi Komisija na podlagi preiskave ugotovila, da tak sistem ocenjevanja ni negativno 
vplival na javno upravo EU. Vsekakor bi bilo treba pred vsakim sodnim postopkom izvesti korak,
ki je obravnavan v oddelku B zgoraj, in sicer preiskavo zadevnega bonitetnega sistema. 

D. Zatrjevanje, da Komisija napačno ni zagotovila, da so 
vsa sporočila za javnost vedno na voljo v podatkovni zbirki 
RAPID in s tem povezana trditev 

Argumenti, predstavljeni varuhu človekovih pravic 

100.  Pritožnik je trdil, da vsa sporočila Komisije za javnost niso bila na voljo v podatkovni zbirki 
RAPID. V pismu z naslovom „ Hitro, vendar netočno “ se je skliceval zlasti na dve sporočili 
Komisije za javnost iz septembra 2008, ki ju ni bilo mogoče najti prek iskalne funkcije na spletni 
strani RAPID [7] . V prvem od teh je Komisija navedla, da se je nanjo obrnil britanski časopis, ki 
je navedel, da ima posnetke sestankov med uradnikom Komisije in novinarji, ki so bili podjetniki.
Drugi se je nanašal na prepoved uvoza kitajskih mlečnih izdelkov. 



22

101.  Komisija v zvezi s tem po njenem mnenju ni podala pripomb. Sklicevalo se je le na 
razloge, zaradi katerih je bila pritožba, ki jo je pritožnik vložil v zvezi s tem v skladu s členom 
90(2) Kadrovskih predpisov, zavrnjena. Varuh človekovih pravic ga je zato pozval, naj poda 
pripombe glede vsebine pritožbe. 

102.  Komisija je v svojem odgovoru „se seznanila “ s pritožnikovo kritiko in pojasnila, da je 
RAPID medinstitucionalna podatkovna zbirka sporočil za javnost, ki je vsebovala vsa sporočila 
Komisije za javnost od leta 1985, pa tudi sporočila za javnost drugih evropskih institucij. Služba 
za stike z javnostmi je bila odgovorna za sporočila Komisije za javnost, objavljena na RAPID. 
Komisija je dodala, da po njenem mnenju vprašanje ni zadevalo pritožnika posamično ali 
osebno in da zlasti ne spreminja njegovega pravnega položaja. 

103.  Varuhinja človekovih pravic je po analizi tega odgovora ugotovila, da se je pritožnik 
skliceval na dve sporočili za javnost, ki jih ni bilo mogoče najti v podatkovni zbirki RAPID, in je 
predložil kopijo enega od teh sporočil za javnost. Varuh človekovih pravic je zato pozval 
Komisijo, naj: (I) pojasni, zakaj sporočila za javnost niso bila na voljo v podatkovni zbirki RAPID,
ali pa navede povezavo do tega, kje jih je mogoče najti; in (ii) pojasni ukrepe, ki jih je sprejela za
zagotovitev, da so vsa sporočila za javnost v celoti na voljo v podatkovni zbirki. 

104.  Komisija je v odgovoru na to drugo zahtevo po informacijah ponovila, da so bila vsa 
sporočila Komisije za javnost od leta 1985 na voljo na RAPID. Vendar je priznala, da sporočila 
za javnost, ki ga je navedel pritožnik, ni mogoče najti v zvezi z RAPID. Pojasnila je, da sporočila
za javnost, izdana po elektronski pošti, imenovana „espresso“, niso samodejno vključena v 
podatkovno zbirko RAPID. Dodala je še, da je služba Komisije za stike z javnostmi začela 
sistematično vnašati vsa sporočila za javnost „espresso“ v podatkovno zbirko RAPID. To je 
vključevalo sporočilo za javnost, ki ga je navedel pritožnik. 

105.  Pritožnik je v svojih pripombah vztrajal pri svoji trditvi in trditvi ter kritiziral dejstvo, da je 
Komisija potrebovala skoraj dve leti, da prizna, da v podatkovni zbirki RAPID ni bilo mogoče 
najti vseh sporočil za javnost. Spraševal se je, koliko časa bo trajalo, da bodo na voljo vsa 
sporočila za javnost. 

Ocena varuha človekovih pravic, na podlagi katere je bil 
pripravljen osnutek priporočila 

106.  V razdelku „ o “ na spletni strani RAPID [8]  je navedeno, da podatkovna zbirka vsebuje „ 
vse sporočila Komisije za javnost od leta 1985 “. Komisija je šele v odgovor na drugo zahtevo 
varuha človekovih pravic po informacijah priznala, da vsa sporočila za javnost niso bila 
dejansko na voljo v podatkovni zbirki RAPID. Komisija je dodala, da si prizadeva vstaviti vsa 
sporočila za javnost in da je sporočilo za javnost, na katero se sklicuje pritožnik, zdaj na voljo. 

107.  Iskanje po podatkovni zbirki je potrdilo, da je sporočilo Komisije za javnost z dne 5. 
septembra 2008 v zvezi s pristopi Sunday Times zdaj na voljo v podatkovni zbirki RAPID. 
Vendar se je pritožnik skliceval tudi na drugo sporočilo za javnost, ki ga ni mogel najti. To drugo 



23

sporočilo za javnost, ki je omenjeno v njegovem pismu z naslovom „Rapid, vendar netočen“, se 
nanaša na ukrepe, sprejete v zvezi s kitajskim mlekom, onesnaženim z melaminom [9] . To 
sporočilo za javnost 11. novembra 2011 ni bilo na voljo v podatkovni zbirki RAPID. 

108.  Tako je bilo jasno, da Komisija, čeprav je pred februarjem 2011 začela vnašati vsa 
sporočila za javnost v podatkovno zbirko RAPID, te naloge še ni dokončala. Varuh človekovih 
pravic ni vedel, koliko sporočil za javnost bo morda treba dodati v navedeno podatkovno zbirko, 
da bo popolna. Vendar je opozoril, da Komisija ni trdila, da je bilo zadevno delo tako, da ga ni 
bilo mogoče dokončati do novembra 2011. V vsakem primeru varuh človekovih pravic ni 
razumel, zakaj drugo sporočilo za javnost, na katero se sklicuje pritožnik, še vedno ni bilo na 
voljo v podatkovni zbirki RAPID, in sicer več kot dve leti in pol po tem, ko je pritožnik opozoril 
Komisijo na dejstvo, da v tej zbirki podatkov manjka. 

109.  Glede na navedeno je varuh človekovih pravic ugotovil, da Komisija kljub svoji nameri 
doslej ni zagotovila, da bi bila vsa njena sporočila za javnost na voljo v podatkovni zbirki RAPID.
Iz tega sledi, da je obstajala vrzel med izjavo, da so vsa sporočila za javnost od leta 1985 na 
voljo, in resničnostjo. To je bil primer nepravilnosti. Varuh človekovih pravic je zato Komisiji 
priporočil, naj zagotovi, da bodo vsa njena sporočila za javnost na voljo na spletni strani RAPID.

Argumenti, predloženi varuhu človekovih pravic po njegovem 
osnutku priporočila 

110.  Komisija je v svojem podrobnem mnenju navedla, da je sporočilo za javnost o „kitajskem 
mleku“ dejansko na voljo v podatkovni zbirki RAPID, in sicer v sporočilih za javnost z dne 26. 
septembra 2008. Vendar se je za odpravo pomislekov pritožnika odločila, da ga kot ločeno 
sporočilo za javnost vključi v podatkovno zbirko RAPID. Komisija je nadalje navedla, da je „ 
poostrila svoja prizadevanja “, da bi zagotovila ročno vnašanje vseh novo izdanih sporočil za 
javnost „ espresso “ v podatkovno zbirko RAPID. 

111.  Pritožnik je v svojih pripombah na podlagi te izjave sklenil, da Komisija še vedno ni vnesla 
vseh preteklih sporočil za javnost v podatkovno zbirko RAPID in da je podatkovna zbirka ostala 
nepopolna. Komisija dejansko ni navedla datuma, do katerega bi bila zbirka podatkov v celoti 
posodobljena. Dodal je, da bi morala Komisija zato na spletni strani RAPID vstaviti ustrezno 
opozorilo. Poleg tega je varuha človekovih pravic pozval, naj ugotovi, da nepravilnosti, ki jih je 
ugotovil, niso bile odpravljene, ker ni mogel biti prepričan, da so bila vsa prejšnja sporočila za 
javnost „ espresso “ vključena v RAPID. Prepričan je bil le, da sta obe sporočili za javnost, na 
katera se je skliceval, zdaj na voljo v bazi podatkov. 

Ocena varuha človekovih pravic po osnutku priporočila 

112.  Varuh človekovih pravic z zadovoljstvom ugotavlja, da so sporočila za javnost, na katera 
se je pritožnik skliceval v svoji pritožbi, zdaj na voljo v podatkovni zbirki RAPID, ki naj bi 
vsebovala „vse sporočila za javnost Komisije od leta 1985 “. Prav tako ugotavlja, da se je 



24

Komisija sklicevala na pritožnikov dopis „ Hitro, vendar netočno “, ki opisuje „ preteklo delovanje
“ podatkovne zbirke RAPID. Iz tega sklepa, da si Komisija dejavno prizadeva doseči razmere, v 
katerih se ne le vsa prejšnja sporočila za javnost, ampak tudi nova, vključno s sporočili za 
javnost „ espresso “, vstavijo v podatkovno zbirko v razumnem času po njihovi objavi. Varuh 
človekovih pravic v teh okoliščinah ugotavlja, da je Komisija očitno sprejela ukrepe za uskladitev
s svojim osnutkom priporočila v zvezi s tem vprašanjem. 

E. Sklepi 

113.  Če varuh človekovih pravic meni, da podrobno mnenje, ki ga prejme od institucije ali 
organa kot odgovor na osnutek priporočila, ni zadovoljivo, je v skladu s členom 3(7) statuta 
varuha človekovih pravic pooblaščen, da Evropskemu parlamentu predloži posebno poročilo. 
Predložitev posebnega poročila daje Parlamentu kot političnemu organu, ki izhaja iz svoje 
legitimnosti z neposrednimi volitvami državljanov in ima pomembno vlogo v ustavnem redu 
Unije, priložnost, da zavzame stališče o stališčih in sklepih varuha človekovih pravic. 

114.  Varuh človekovih pravic je v svojem letnem poročilu za leto 1998 poudaril, da je možnost 
predložitve posebnega poročila Evropskemu parlamentu neprecenljiva vrednost za njegovo 
delo. Dodal je, da posebna poročila ne bi smela biti predstavljena prepogosto in da bi jih bilo 
treba predložiti le v zvezi s pomembnimi zadevami, pri katerih lahko Parlament ukrepa in 
pomaga varuhu človekovih pravic [10] . Letno poročilo za leto 1998 je bilo predloženo 
Evropskemu parlamentu, ki ga je odobril. 

115.  V obravnavanem primeru Komisija ni upoštevala osnutka priporočila varuha človekovih 
pravic v zvezi z (a) objavo dopisov na intranetu in (b) preiskavo morebitnega vpliva 
vzporednega nacionalnega bonitetnega sistema nekaterih visokih uradnikov. 

116.  Čeprav vprašanje objave pritožnikovih dopisov na intranetu Komisije odpira pomembna 
vprašanja, varuh človekovih pravic ugotavlja tudi, da so okoliščine, zaradi katerih je bila vložena
ta pritožba, precej neobičajne. Varuhinja človekovih pravic nadalje ugotavlja, da se je Komisija 
na koncu strinjala z objavo vsaj delov dveh zadevnih pisem. V teh okoliščinah meni, da ta vidik 
ne upravičuje predložitve posebnega poročila Evropskemu parlamentu. 

117.  Drugo vprašanje, to je zavrnitev Komisije, da razišče trditve o obstoju vzporednega 
nacionalnega sistema ocenjevanja za nekatere visoke uradnike, ki bi lahko ogrozil njihovo 
zvestobo, bi načeloma lahko pripeljalo do posebnega poročila. Vendar, kot je navedeno zgoraj, 
je veliko parametrov domnevnega bonitetnega sistema, na katere se sklicuje članek Spiegel , 
negotovo in zato ni jasno, kako resen je vpliv sistema (če dejansko obstaja). Varuh človekovih 
pravic zato meni, da o tem vprašanju ne bi bilo primerno pripraviti posebnega poročila. 

118.  Vendar pa bo varuh človekovih pravic poslal izvod tega sklepa in njegov povzetek 
Evropskemu parlamentu, da bi ga obvestil o tej zadevi in mu omogočil, da sprejme kakršne koli 
ukrepe, za katere meni, da so potrebni. 



25

119.  V skladu s tem varuhinja človekovih pravic zaključi preiskavo te pritožbe z naslednjimi 
ugotovitvami in kritičnimi pripombami: 

(a) To je dobra upravna praksa, da se odločitve, da se dopisi uredniku ne objavijo, 
ustrezno utemeljijo s sklicevanjem na objavljeno uredniško politiko in ob upoštevanju 
načel, ki jih ta politika izvaja. V obravnavani zadevi je Komisija na forumu za razpravo o 
Intracommu (intranet Komisije) zavrnila objavo celotnih različic treh dopisov, ki ji jih je 
pritožnik predložil (druga različica dopisa z naslovom „ @europa .de “; pismo z naslovom
„ Izdelano v Nemčiji “; in pismo z naslovom „ Hitro, vendar netočno “) brez ustrezne 
utemeljitve za zavrnitev. To je primer nepravilnosti. 

(b) To je dobra upravna praksa, da se razišče morebitni vpliv, ki bi ga lahko imel sistem 
ocenjevanja visokih uradnikov Komisije, ki naj bi ga upravljala vlada države članice, na 
opravljanje njihovih nalog, zlasti na njihovo neodvisnost, nepristranskost in zvestobo 
EU. V obravnavanem primeru je Komisija to zavrnila, čeprav so obstajali utemeljeni 
razlogi za začetek take preiskave. To je primer nepravilnosti. 

(C) Komisija je sprejela ukrepe za uskladitev z osnutkom priporočila varuha človekovih 
pravic, naj zagotovi, da so vsa njena sporočila za javnost na voljo na spletišču RAPID. 
Zato ni razlogov za nadaljnje preiskave v zvezi s tem vidikom pritožbe. 

Pritožnik in Komisija bosta obveščena o tej odločitvi. 

P. Nikiforos Diamandouros 

V Strasbourgu, 17. decembra 2012 

[1] http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article4692906.ece [Povezava]

[2] http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,577597-2,00.html [Povezava]

[3]  Prevod izvirnika francoske različice s strani Urada Evropskega varuha človekovih pravic. 

[4]  Zadeva F-80/08 , Wenig proti Komisiji , sodba z dne 30. novembra 2009, še neobjavljena v 
ZOdl., točka 68. 

[5]  Sodba z dne 10. februarja 1995 v zadevi Allenet de Ribemont proti Franciji (A serija št. 308, 
točka 38). 

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article4692906.ece
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,577597-2,00.html


26

[6]  Zadeva F-80/08, navedena v opombi 4, točki 11 in 69. 

[7] http://europa.eu/rapid/searchAction.do [Povezava]

[8] http://europa.eu/rapid/showInformation.do?pageName=about [Povezava]

[9]  To sporočilo za javnost je bilo na voljo na spletni strani takratne komisarke za zdravje 
Androulle Vassiliou. Čeprav naslov sporočila za javnost in povezava do dokumenta pdf še 
vedno obstajata na http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/dyna/vassiliou/press_releases.cfm
, povezava [Povezava] vodi do indeksne strani za prvo Barrosovo komisijo, ki je bila glede na 
oznako na vrhu te strani arhivirana 16. februarja 2010. 

[10]  Letno poročilo za leto 1998, strani 27–28. 

http://europa.eu/rapid/searchAction.do
http://europa.eu/rapid/showInformation.do?pageName=about
http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/dyna/vassiliou/press_releases.cfm

